12 Ocak 2013 Cumartesi

YILMAZ ÖZDİL...

TAYYİP (FIKRA) Bir gün tayyip hakkı rahmetine kavuşur. Ahiretteki
melekler ender de olsa hala görevdeki bir
başbakanının karşılarına geldiğini görür ve derler; - Hoş geldin tayyip evladım. Senin özelliğindeki
insanlar buralara ender gelirler. Senin gibiler için
değişik bir uygulamamız var. Tayyip heyecanlanır ve bu uygulamanın ne olduğunu
sorar. Bunun üzerine ahiretteki melekler; - Önce bir günlüğüne cehenneme gideceksin. Daha
sonraki günde cennete gideceksin ve bize nerede
kalmak istediğini söyleyeceksin. Tayyip kızgın bir şekilde; - Ama ben cennete gitmeliyim. Kararımı çoktan
verdim. Allah için iman ettim. Bu lafın üzerine melekler kuralların kati olduğunu ve
asla değiştirilemeyeceğini salık verirler. Tayyip
çaresiz bu teklifi kabul eder. ilk cehennem macerası
başlar. Tayyip bir kapıdan içer girer ve karşısında
uçsuz bucaksız, yemyeşil bir golf sahası bulur. Birde
bakar ki tanıdığı simalar karşısına dikilmiştir. Kimler yoktur ki orda. Adnan Menderes, Turgut Özal ve daha
niceleri tayyip'i hoş bir şekilde karşılarlar. Bir taraftan
golf oynamaya diğer bir taraftan ise sohbet etmeye
devam ederler. Konu genelde "benim memurum işini
bilir, köy enstitülerini kapatmanın yararları ve halkı
kandırmanın bin bir türlü yolları" gibi eğlenceli sohbetlerden oluşmaktadır. Bir an şeytan tayyp'in
yanına gelir ve elindeki margaritayı tayyip'e uzatır.
Tayyip; - ben içki almayayım, teşekkür ederim. Alkol benim
için günahların en günahıdır. Şeytan edalı bir gülüşle; - iç evladım. Artık herkes ahir. Dünyadaki sınanma
günleri geride kaldı. der. Tayyip ikna olmuş ve içkisinden yudumlar alarak
gününü hoş bir şekilde bitirir. Cehennemden çıkar ve
melekler tayyip'i ertesi gün için cennete yollarlar.
Cennetin kapısından içeri giren tayyip karşısında
Atatürk, Nazım Hikmet ve Ecevit gibi bir takım ünlü
kişileri görür. Herkes tayyip'i tevazu ile karşılar. insanlardan, doğadan, edebiyattan ve toplumsal
sorunlardan bahsedilen sohbetler dönmektedir. Tayyip
gördüğü sevgiden dolayı son derece mutludur.
Gününü bu şekilde bitiri ve ahirete geçer. Melkeler tayyip'e sorarlar; - Evet evladım. Her iki yeri de gördün. Şimdi söyle
bakalım nereyi seçeceksin? Tayyip; - Her iki yerde de güzel anlar yaşadım. Ama ben
kendimden olan insanların yanına gitmek isterim. Yani
benim için cehennem daha uygundur. Melekler tayyip'in isteğini yerine getiriler ve gideceği
kapıyı gösterirler. Tayyip kapıyı açar ve gördükleri
karşısında dehşete düşer. Daha iki gün önce geldiği
yer burası değildir. Dayanılmaz bir sıcak, kötü bir
koku ve hepsinden önemlisi elleri kurumuş ağaç
dallarına kelepçelenmiş arkadaşları. Tayyip büyük bir korkuyla şeytana döner; - Burada bir hata olmalı. Benim gördüğüm yer burası
değildi. Şeytan sinsi bir sırıtışla tayyip'e döner ve der ki; - Kusura bakma evladım. O gördüklerin sadece seçim
kampanyasıydı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder